Hogyan használd ezt a honlapot? Hogy tudsz érdeklődni? Oldalunkon országokra lebontva megtalálod az összes állásunkat. Minden állásnál láthatod a követelményeket, a fizetést, és további, részletes információkat. Ha elolvastad és érdekel, de még kérdésed van, jelentkezz az adott állásra, mi pedig visszahívunk telefonon!

OKÉ
Állások Menü

S.Róbert - Müncheni reptér

Katt rá a felnagyításhoz
Állás ID: v100

Kedves Anita!

A lakásom remek, egy 15 m2-es szoba saját konyha, fürdő csendes és kulturált, a tulaj megbízható és korrekt, 22km-re a reptértől. Autóval járok dolgozni, a reptéren van parkoló helyem mélygarázsban, amit a német cég bérel (ha nem tudnék autóval járni busszal 1,5 -2 óra lenne az út). 300 €-t fizetek fűtéssel parkolóval mindennel együtt (ami itteni viszonylatban ajándék). 

 A benti munka eddigi információim szerint munkásabb, több bőröndöt kell megfogni, mivel azt a mennyiséget amit mi ketten hárman négyen pakolunk a gépbe azt odabent egy ember készíti elő, rakja kocsiba vagy konténerbe, illetve a beérkezőt szortírozza. Direkt nem mondom hogy nehezebb, mert az szubjektív hogy kinek mi a nehéz. Ők többet pakolnak, de nincsenek kitéve az időjárásnak, viszont nem térdelve kell pakolniuk mint nekünk a repülő rakterében és nem kell teher szállítmányt pakolniuk. Szinte csak azt hallom hogy, aki bent dolgozik sose jönne ki, aki kint van sose menne be dolgozni. A munka morál alapvetően baráti jó hangulatú. 

Leírás

Kedves Anita!

Elnézést hogy az előző leveledre nem válaszoltam. Viszont most már több mindenről tudok beszámolni.

A lakásom remek, egy 15 m2-es szoba saját konyha, fürdő csendes és kulturált, a tulaj megbízható és korrekt, 22km-re a reptértől. Autóval járok dolgozni, a reptéren van parkoló helyem mélygarázsban, amit a német cég bérel (ha nem tudnék autóval járni busszal 1,5 -2 óra lenne az út). 300 €-t fizetek fűtéssel parkolóval mindennel együtt (ami itteni viszonylatban ajándék). Szerződésem szerint ez a kezdéstől 7 - 9 hónap elteltével fog megtörténni a cég saját állományba helyezése. A 6 hónapos próbaidő időtartamára tanulmányi szerződésem van a német közvetítő irodával, ha hamarabb elmennék az költséggel járna. A bruttó órabérem 9,85€ +járuléko+utiköltség 5€/nap. Ha nem dolgoznánk 190-200 órát havonta akkor nem lenne meg az 1500 nettó (járulékokkal). Hála Istennek, sikerült megkapnom a 3. adóosztályt (+150€) és a családi pótlékot(+300€) ezért kb. 450€-val jobb a havi bevétel. A munkaidő beosztásunkat szerdánkként kapjuk meg a jövőhétre, tehát mindig csak egy héttel elődre látunk. Két három hetente tudok haza járni, de ez mindig küzdelem mert csak akkor tudok menni, ha 3 pihenőnapot kapok egyben, és ezt folyamatosan kérni kell hogy egyben kapjam meg, ne széttördelve. Az elmúlt 1,5 hónapban szinte csak 12 órában dolgozom (előtte is csak akkor több volt az oktatás), amiből 10 óra van kifizetve +2 óra pihenő idő. A beosztás teljesen változó, naponta változik 5-17:00- ig 9-21, 10-22, 12-24, 12:30 - 00:30 stb...Elvileg ha éjszakás voltam egyik nap akkor másnap nem kezdhetek korai műszakban, de nekem már volt olyan hogy a munkaidő végétől a másnapi ébredésig nem telt el 8 óra, tehát beosztásom szerint elméletben sem tudtam 6 óránál többet aludni. Talán ebben a munkában ez a legrosszabb a folyamatosan változó beosztás ezt nem lehet megszokni. A "Rampan" dolgozom, tehát a repülők mellet terepen, aminek örülök, mivel én eddig is kivitelezésben dolgoztam nem tudnék állandóan csarnokban dolgozni. Feladatunk az hogy fogadjuk a repülőket és felkészítsük őket indulásra. 

Bővebben a fogadás annyit tesz hogy:

-  az állásra beérkezett repülőt befékezzük (ékeket teszünk a kerekek alá),

- jelölő bójákkal biztosítjuk a repülő sarokpontjait (általában hajtóműveknél és a szárnyvégeknél),

- rá állunk elöl a híddal amin az utasok illetve a személyzet szálnak ki-be  és hátul a szerviz lépcsővel (takarítók és a karbantartók használják),

- földi áramra és 

- földi légkondicionálásra kötjük (ez csak a 2. és a 3 Terminálon lehetséges), 

- majd kipakoljuk a rakományt (gép típus és légitársaság függő hogy hogyan van megrakodva, nagy gépek konténeresen, kicsik bőröndönként "Lédig").

A gépet ilyenkor más cégek is megrohamozzák feltöltik élelmiszerrel, ivóvízzel, takarítják, és leszívják a szennyvizet, illetve üzemanyaggal töltik fel és műszaki állapot ellenőrzést, esetleg kisebb javításokat végeznek. A 10 órás munkaidő alatt 7-8 gépet készítünk fel, ebből 3-4 gép szívás (3-4to takomány ki-be). Egy Lédig bőröndös gépet min 2 - 3 ember, de nagyobb gépeket 5-6 (ahol sok a rakomány) ember készít fel.

A repülő felkészítése indulásra  a fenti folyamat csak visszafelé, megpakoljuk, le csatlakoztatjuk áramról légkondiról, beszedjük a bójákat, és ah megérkezett a vontató ami kitolja a repülőt a kifutóra, akkor leáll a híd a repülőről és kivesszük a fékeket.

 Az oktatások 1, 2 napos illetve 1, 2 hetes időtartamúak, elmélet és gyakorlat vegyesen a végén vizsga, 20 - 25 kérdéses tesztet kell írni, kérdésenként más- más pont értékkel és gyakran trükkös nyelvtani csavarokkal, kb. 4 kérdést lehet rontani. Ha másodjára sem sikerül valamelyik vizsga elbocsátanak. Az első négy hónapban 5 vizsgám volt. Az első vizsgát még otthonról online kellet teljesíteni, hogy egyáltalán belépőkártyát kaphassak. A legmagasabb vizsgám most a "Kilo 2" úgy tudom ez elmehet 7 fokozatig, ami már OKJ szakmának felel meg. A biztonságra nagyon figyelnek minden vizsgán sok pontos kérdések. 

 A benti munka eddigi információim szerint munkásabb, több bőröndöt kell megfogni, mivel azt a mennyiséget amit mi ketten hárman négyen pakolunk a gépbe azt odabent egy ember készíti elő, rakja kocsiba vagy konténerbe, illetve a beérkezőt szortírozza. Direkt nem mondom hogy nehezebb, mert az szubjektív hogy kinek mi a nehéz. Ők többet pakolnak, de nincsenek kitéve az időjárásnak, viszont nem térdelve kell pakolniuk mint nekünk a repülő rakterében és nem kell teher szállítmányt pakolniuk. Szinte csak azt hallom hogy, aki bent dolgozik sose jönne ki, aki kint van sose menne be dolgozni. A munka morál alapvetően baráti jó hangulatú. Sok a magyar kolléga, akik segítőkészek a kezdeti nehézségekben. Az én benyomásom is és a régebb óta ott dolgozó kollégák visszajelzései is megerősítik hogy dolgosak a magyarok kint, jó a vélemény. Érdekes hogy többségük diplomás vagy majdnem diplomás, de végzettséggel, szakmával rendelkező, több nyelven beszélő emberek, más országból jövőknél inkább fordított ez az arány. 

 

 

 

 

 

 

Kérdésed van?

Az állás interjún részletesen elmondjuk a munka részleteit és minden kérdésedet megválaszoljuk. Érdemes átnézned a gyakran ismételt kérdéseket válaszainkkal! Írhatsz nekünk emailt is, vagy kérdezhetsz tőlünk Facebookon / Messengeren is: m.me/europamunka

További képek

Hasonló, ezt is nézd meg!

Állás címkék: raktárimunka beszámoló
Ezen a kategórián belül:
Keresés nyelvtudás szerint
Tudtad?

Bár jelenleg a munkaerő hiány a jellemző Európában, ez nem mindig marad így. Az egyre fejlettebb programoknak és mesterséges intelligenciáknak köszönhetően rengeteg (többnyire monoton) munkahely fog megszűnni mindenhol. Mit lehet ez ellen tenni? Az egyik megoldás, hogy mi is programozónak állunk, ahogy ez a szakmai cikk is javasolja. Ha ehhez nincs kedvünk akkor inkább a soft skillekre kell rágyúrnunk. A kutatók szerint a jövőben olyan munkavállalókat fognak jól megfizetett munkakörökben foglalkoztatni, akik önállóak, rugalmasak, gyorsan beletanulnak bármikor egy új feladatkörbe, és jól tudnak összedolgozni akár különböző nemzetiségű emberekkel is. 

Ezek viszont pont azok a készségek, amiket az iskolában nem, de egy külföldi munkavállalás során elsajátítunk. Új helyzethez kell alkalmazkodnunk, addig nem látott mindennapi problémákat megoldanunk és különböző kultúrájú emberekkel összedolgoznunk. Egy külföldi állással olyan új képességekre teszünk szert, amelynek pozitív hatásait akár még évtizedek múlva is élvezhetjük!